بهترین مکان برای نصب کندانسور (پانل خارجی) کولر گازی

بهترین مکان برای نصب کندانسور (پانل خارجی) کولر گازی

پیام مدیر سایت :

محل نمایش تبلیغات شما محل نمایش تبلیغات شما

هنگام انتخاب یک کولر گازی برای خانه خود که تابستان امسال بسیار گرم است، قطعا به دنبال خنک کردن بزرگترین فضای ممکن هستید و در این مورد تحقیقات زیادی انجام داده اید. احتمالا در حین تحقیق در مورد خرید کولر گازی به این سوال برخورد کرده اید که کدام کولر گازی بهتر است یا آبی؟ کدام را بخرم؟ اگر انتخاب شما کولر گازی بود، برای نصب آن در بهترین مکان خانه برای کارایی بیشتر، باید انتهای این مقاله را مطالعه کنید.
اگر کولر گازی به درستی و در جای مناسب نصب نشود، محیط شما آنطور که می خواهید خنک و آرامش بخش نخواهد بود و هزینه های زیادی را صرف این موضوع کرده اید که به هدر می رود.

بهترین مکان برای نصب کولر گازی

زمانی که صحبت از نصب کولر گازی می شود، بسیاری از افراد و حتی نصاب ها فقط به پنل داخلی توجه می کنند و مکان و فضای مناسب برای نصب کمپرسور کولر گازی به کلی فراموش می شود. در حالی که عدم توجه به این فضا می تواند کولر گازی سالم شما را در مدت کوتاهی مصرف کند و یا برخی از قطعات آن را از کار بیاندازد. محل نصب کندانسور کولر گازی باید جادار باشد تا گردش هوا خوب باشد. اگر این گردش انجام نشود، هوای گرمی که کولر از اتاق شما می گیرد در داخل آن باقی می ماند و چرخه خنک کننده مختل می شود. پس برای خنک نگه داشتن اتاق به این نکته توجه کنید. هنگام نصب کولر بر روی بالکن یا پشت بام به فضای بیرونی آن توجه کنید. اگر تابش نور خورشید روی کمپرسور کولر گازی شدید است، بهتر است یک سایبان برای آن قسمت نصب کنید یا روی دستگاه را بپوشانید. زمانی که نور مستقیم خورشید به دستگاه نتابد، راندمان کندانسور دستگاه افزایش یافته و مصرف برق آن کاهش می یابد.

سعی کنید فضایی به طول نیم متر در اطراف کندانسور ایجاد کنید تا هوا و گرما برای دستگاه رد و بدل شود. اگر در اطراف دستگاه شلوغ می شوید یا به دلیل عدم حرکت هوا خیلی به دیوار نزدیک می شوید، کولر گازی از برق بیشتری برای دفع گرما و جذب هوا استفاده می کند، کمپرسور گرم می شود و این باعث افزایش مصرف برق شما می شود. . برای اطلاعات بیشتر در مورد مواردی که باعث گرم شدن کمپرسور می شود می توانید مقاله علت گرم شدن بیش از حد کمپرسور کولر گازی چیست؟ خواندن. همچنین سعی کنید کندانسور کولر گازی را از محلی که هوا بیشترین آلودگی را دارد دور نگه دارید تا هوای مطبوع تری را تجربه کنید و آلودگی کمتری به داخل منتقل شود و هزینه کمتری برای تعویض فیلترها بپردازید. پانل بیرونی کولر، کندانسور یا موتور باید توسط پایه، قفس یا گیره از زمین دور شود تا امکان تبادل هوا فراهم شود.

از قفس یا سایبان کولر گازی استفاده کنید

بهترین مکان برای نصب کمپرسور کولر گازی یا پنل بیرونی کولرگازی چه در پشت بام یا تراس و چه پشت پنجره، مکانی به دور از نور خورشید و گرما است. هر چه میزان سایه در محلی که کندانسور قرار می گیرد بیشتر باشد، فشار کمتری به موتور کولر وارد می شود، زیرا حرارت کمتری وارد موتور می شود. بنابراین حتی اگر مجبور به نصب کمپرسور کولر بر روی دیوار هستید، سعی کنید سایبان کولر را برای خنک کردن موتور نصب کنید. قفس کولر گازی به حرکت هوا در اطراف کولر نیز کمک می کند، ایجاد فضای ذخیره سازی برای کولرگازی ایده خوبی است. قفس کولر گازی محفظه ای فلزی است که روی زمین قرار می گیرد یا بر روی دیوار خارجی نصب می شود. در صورت نصب پنل خارجی روی سقف و کف، استفاده از قفس کولر گازی برای دور نگه داشتن دستگاه از کف و جلوگیری از سایش و پوسیدگی کف بسیار موثر خواهد بود. همچنین می توانید با این کار ساده از بارش باران و خوردگی کولر گازی در باران جلوگیری کنید. در اکثر مدل های این قفس ها سقف تعبیه شده و سایبان کولر شما به صورت اتوماتیک ارائه می شود.

سرویس تابستانه و راه اندازی کولرگازی

برای سرویس و راه اندازی کولرگازی تابستانی کافیست درخواست خود را در سامانه آچار ثبت کنید و منتظر تماس کارشناسی باشید. سرویسکاران آچار تمام ابزارهای مورد نیاز برای رفع مشکلات کولر گازی شما را در اختیار دارند و حتی در روزهای تعطیل نیز دستگاه شما را سرویس خواهند کرد.

درخواست تعمیر کولر گازی

حداکثر فاصله بین دو واحد کولر گازی (پانل بیرونی و پنل داخلی)

در هنگام نصب کولر گازی باید حداکثر فاصله بین پنل بیرونی کولر یا کندانسور و پنل داخلی کولر یا اواپراتور در نظر گرفته شود. بهترین و کم دردسرترین راه برای در نظر گرفتن فضای مناسب برای نصب کولر گازی، داشتن فضایی مناسب برای این منظور در معماری ساختمان است. زیرا در ساختمان هایی که فاصله بالکن و تراس یا پشت بام با محل نصب اواپراتور زیاد است ممکن است کولر کارایی اولیه خود را از دست بدهد. دانستن این موضوع برای ساخت لوازم جانبی مانند لوله های مسی بسیار مهم است. به همین دلیل به تی می پردازیم.



نویسنده :
بازدید : 322
چهار شنبه 4 خرداد 1401 - 23:4
مطالب مرتبط
    نظرات
    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه: